Miesiące tematyczne SENDERO Tax & Legal – październik 4 października 2019

W październiku przygotowaliśmy dla Państwa kolejny temat:

sygnaliści i compliance w firmie

 

  • 11 i 25 października Filip Firut – radca prawny SENDERO Tax & Legal odpowie na Państwa pytania pod numerem telefonu (71) 717 80 20.

Miesiąc tematyczny to 1 konkretne zagadnienie, 2 dni telefonicznych dyżurów oraz 10% zniżki na zlecenia dotyczące danego zagadnienia. 

 

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół SENDERO Tax & Legal

Wygrana sprawa przed WSA w Opolu!

Wygrana sprawa przed WSA w Opolu dotycząca kosztów finansowania dłużnego.

 

Kolejny sukces doradców podatkowych SENDERO Tax & Legal. W wyniku skargi na interpretację indywidualną Dyrektora KIS uzyskaliśmy korzystny dla Klienta wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, w zakresie prawidłowej wykładni i zastosowania przepisów zawartych w art. 15c Ustawy o CIT. Sąd w niniejszym orzeczeniu przychylił się do naszej argumentacji wskazującej, że maksymalny limit kosztów podatkowych z tytułu finansowania dłużnego stanowi suma 3 mln PLN plus 30% wskaźnika podatkowej EBITDA. Ponadto Sąd wskazał, że różnice kursowe powstające w zakresie spłaty kredytów walutowych stanowiących instrumenty zabezpieczające nie podlegają regulacjom dotyczącym finansowania dłużnego.

 

Wydany wyrok w części dotyczącej klasyfikacji różnic kursowych jest pierwszym takim orzeczeniem w Polsce. Orzeczenie Sądu można uznać za przełomowe ponieważ uznano, że przy klasyfikacji różnic kursowych powstających w zakresie spłaty kredytów walutowych stanowiących instrumenty zabezpieczające istotne znaczenie ma cel gospodarczy oraz sposób wykorzystania kredytu walutowego, który w analizowanej sprawie ma charakter instrumentu finansowego, nie zaś źródła finansowania.

 

Sukces przed WSA w Opolu cieszy szczególnie dlatego, że dzięki naszemu wsparciu Klient zyskał szansę na istotne ograniczenie obciążeń podatkowych oraz ograniczenia kosztów finansowania dłużnego.

 

Zaproszenie na konferencję 20 września 2019

Konferencja RODO/PIP teraz również w Warszawie!

Po wielkim zainteresowaniu konferencją zorganizowaną we Wrocławiu, zapraszamy na konferencję, którą organizujemy 24 października również w Warszawie.

I PANEL – Państwowa Inspekcja Pracy

W ramach pierwszego panelu omówimy wybrane zagadnienia związane z działalnością Państwowej Inspekcji Pracy. Opowiemy, jak zmieniły się zasady prowadzenia kontroli przez PIP. Przyjrzymy się wspólnie również temu, na co PIP zwraca szczególną uwagę podczas kontroli w kontekście bezpieczeństwa i higieny pracy.

II PANEL – RODO i monitoring

Rok po wejściu w życie przepisów unijnego rozporządzenia, przyjęto w Polsce pakiet legislacyjny, który ma harmonizować polskie przepisy z RODO. Przedstawimy te zmiany z perspektywy funkcjonowania działów HR. Na konferencji omówimy również problematykę stosowania monitoringu w zakładach pracy.

Szczegóły wydarzenia >>> KONFERENCJA RODO/PIP.

Zapraszamy już 24 października do Neopark Business Center przy ul. Cybernetyki 10 w Warszawie.

Potwierdzenie uczestnictwa prosimy zgłaszać do 4 października wysyłając mail na adres agnieszka.prokop@sendero.pl.

Zapraszamy!

Wrocław Business Run 2019 9 września 2019

8 września kolejny raz nasza drużyna pobiegła w charytatywnym biegu – Wrocław Business Run. Podczas niedzielnego biegu drużyna w składzie: Ania Wieczorek, Flip Firut, Michał Woźniak, Michał Wodzicki i Andrzej Jagiełło spisała się na medal! Każdy z uczestników przebiegł swoje 3,9 km poniżej 20 minut. Łączny czas na mecie 1:26:15, co dało nam 128 miejsce. Awansowaliśmy o 10 miejsc w górę w porównaniu z zeszłym rokiem!

Wielki szacunek i gratulacje dla naszej Drużyny i wszystkich uczestników biegu.

Miesiące tematyczne SENDERO Tax & Legal – wrzesień 27 sierpnia 2019

We wrześniu przygotowaliśmy dla Państwa kolejny temat:

 

mobbing

 

  • 6 i 20 wrześniaFilip Firut – radca prawny SENDERO Tax & Legal odpowie na Państwa pytania pod numerem telefonu (71) 717 80 20.

Miesiąc tematyczny to 1 konkretne zagadnienie, 2 dni telefonicznych dyżurów oraz 10% zniżki na zlecenia dotyczące danego zagadnienia. 

 

W związku z tym tematem proponujemy również skorzystanie z:

 

Opracowania polityki antymobbingowej – wdrożenie polityki antymobbingowej to podstawowy, niezbędny element przeciwdziałania mobbingowi. Jasna procedura reagowania na przejawy mobbingu powinna służyć pracodawcy do odpowiedniego zarządzania konfliktem i utrzymania odpowiedniej atmosfery w zespole.

 

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy – szkolenia pracowników, które są istotnym elementem wypełniania przez pracodawcę obowiązku przeciwdziałania mobbingowi.  Pracodawca powinien zapewniać je swoim pracownikom, by byli świadomi jakie zachowania są lub mogą być uznane za mobbing.

 

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół SENDERO Tax & Legal

Wyrok WSA w Poznaniu 22 sierpnia 2019

Ciekawy wyrok WSA w Poznaniu.

Nie jest dopuszczalne rotacyjne korzystanie przez pracowników z szafek zapewnionych przez pracodawcę, nawet jeżeli pracują na zmiany.

Pełna treść orzeczenia dostępna tutaj.

Blog VAT 5 sierpnia 2019

Zmiany, wyzwania, zagrożenia, ale i możliwości – tak możemy opisać świat podatku VAT. Od ponad 12 lat towarzyszymy Państwu w tym dynamicznie zmieniającym się świecie. Ponieważ wiemy, jak często zachodzą w nim zmiany, przygotowaliśmy dla Państwa nową propozycję – Blog VAT.

Z jego pomocą będą Państwo na bieżąco z najistotniejszymi informacjami dotyczącymi tego podatku.

Zapraszamy do lektury.

Miesiące tematyczne SENDERO Tax & Legal – sierpień 1 sierpnia 2019

Szukasz nowego biura dla swojej firmy, z pewnością znajdziesz interesujący obiekt. Warto jednak do najmu podejść z głową. Długoterminowy najem powierzchni biurowej, czy magazynowej to poważna, obarczona ryzykiem inwestycja, do której powinno się odpowiednio przygotować. Dzięki bogatemu doświadczeniu przez proces najmu przeprowadziliśmy już niejednego Klienta, negocjując najlepsze z możliwych warunki najmu i dbając o odpowiednie zabezpieczenie.

 

W sierpniu przygotowaliśmy dla Państwa kolejny temat:

 

najem biur i powierzchni magazynowych.

 

  • 9 i 23 sierpniaŁukasz Lubaszka – radca prawny, partner SENDERO Tax & Legal odpowie na Państwa pytania pod numerem telefonu (71) 717 80 20.

Miesiąc tematyczny to 1 konkretne zagadnienie, 2 dni telefonicznych dyżurów oraz 10% zniżki na zlecenia dotyczące danego zagadnienia. 

 

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół SENDERO Tax & Legal

Znakowanie żywności „bez GMO”? 22 lipca 2019

Znakowanie żywności „bez GMO” i kary za fałszowanie żywności. Przepisy przyjęte przez parlament prawdopodobnie wejdą w życie 1.01.2020 r.

Więcej >> tutaj.

Miesiące tematyczne SENDERO Tax & Legal 16 lipca 2019

  Temat miesiąca: składanie sprawozdań finansowych.

W najbliższy piątek 19 lipca w ramach Miesięcy tematycznych SENDERO Tax & Legal– Anna Skowron – radca prawny, partner SENDERO Tax & Legal odpowie na Państwa pytania związane z tematem pod numerem telefonu (71) 717 80 20.

Miesiąc tematyczny to 1 konkretne zagadnienie, 2 dni telefonicznych dyżurów oraz 10% zniżki na zlecenia dotyczące danego zagadnienia. 

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół SENDERO Tax & Legal