Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to strategia, w której firma uwzględnia wpływ swoich działań na ważne społecznie kwestie. Mogą być to na przykład środowisko, życie lokalnej społeczności czy prawa człowieka. Wspólne wartości – inne niż zysk przedsiębiorcy – oraz transparentność działań, mają coraz większe znaczenie w obrocie gospodarczym. W bardzo wielu branżach wdrożenie strategii CSR jest wymagane przez kontrahentów.
Wspieramy naszych Klientów w podejmowaniu tego typu działań. Z jednej strony pokazujemy im, jakich przepisów i zasad muszą bezwzględnie przestrzegać. Z drugiej strony pokazujemy możliwie kierunki działań, które mogą mieć wartość dla organizacji również przez pryzmat CSR.
Korzyści
Kształtowanie odpowiedzialnego biznesu pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku. Zwiększa też atrakcyjność firmy na rynku pracy, a także przyczynia się do zdobywania przewagi konkurencyjnej i przykucia uwagi inwestorów.
Zakres naszego wsparcia
Sendero oferuje Klientom wsparcie w zakresie CSR, które może obejmować w szczególności:
- opracowanie kodeksów etyki,
- identyfikowanie obszarów wrażliwych dla przedsiębiorstw,
- wsparcie w ocenie prawnej komunikatów kierowanych do konsumentów,
- wsparcie i doradztwo w przedsięwzięciach i inicjatywach podejmowanych przez przedsiębiorstwa,
- ocena konsekwencji podatkowych/efektywności podatkowej podejmowanych działań.