RODO
Nasz zespół od 2007 roku zajmuje się ochroną danych osobowych w międzynarodowych korporacjach oraz w średnich i dużych przedsiębiorstwach. W tym czasie przygotowaliśmy setki dokumentów, opinii prawnych i wskazań dotyczących ochrony danych osobowych. Pomogliśmy kilkudziesięciu Klientom wdrożyć praktyczne systemy ochrony danych osobowych.
Korzyści
Dbamy o to, aby nasze rozwiązania były proste w zarządzaniu i możliwie nieuciążliwe dla naszych Klientów. Obok tego, że przygotowane przez nas rozwiązania spełniają wymogi prawne, to stanowią dla Klientów praktyczne wsparcie w prowadzeniu przedsiębiorstwa.
Od 2018 roku – czyli od wejścia w życie RODO – ochrona danych osobowych wiąże się ze zwiększoną odpowiedzialnością finansową za różnego rodzaju naruszenia. Świadome zarządzanie systemem ochrony danych osobowych wyraźnie zmniejsza ryzyko poniesienia tej odpowiedzialności przez firmy. Tworzenie sprawnego systemu ochrony danych osobowych służy również wzmocnieniu bezpieczeństwa informacji. To ma z kolei ścisły związek z tajemnicą przedsiębiorstwa.
Zakres naszego wsparcia
W szczególności oferujemy:
- audyty RODO;
- kompleksowe wdrożenia RODO;
- sporządzanie opinii prawnych i przeglądy bieżących zagadnień ochrony danych osobowych;
- szkolenia dotyczące ochrony danych osobowych;
- przygotowanie procedur wewnętrznych dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych;
- przygotowanie dokumentacji wewnętrznej RODO (m.in. polityki, procedury, regulaminy, rejestry czynności przetwarzania, kwestionariusze);
- przeprowadzanie analizy ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych;
- sporządzenie modelu oceny skutków operacji przetwarzania dla ochrony danych (DPIA);
- przygotowanie dokumentacji zewnętrznej (obowiązki informacyjne, polityki prywatności i cookies, klauzule zgód, upoważnienia);
- bieżące wsparcie we wdrażaniu przygotowanej dokumentacji ( Koordynator Ochrony Danych);
- sporządzanie umów dotyczących danych osobowych, m.in. powierzenia, udostępnienia, współadministrowania;
- opiniowanie przekazywania danych osobowych za granicę, w tym poza EOG;
- wsparcie w zakresie incydentów – udział m.in. w postępowaniach przed PUODO;
- doradztwo w zakresie monitoringu (wizyjnego, poczty elektronicznej oraz innych form);
- kontakt ze sprawdzonymi specjalistami z zakresu IT;
- doradztwo w zakresie przetwarzanie danych osobowych pracowników oraz pozostałych osób;
doradztwo w zakresie ochrony wizerunku osób fizycznych.