Spory, postępowania sądowe i administracyjne
W praktyce działania każdego przedsiębiorcy zdarzają się czasem sytuacje konfliktowe. Mogą to być na przykład nieporozumienia z kontrahentami, kłopoty w uzyskaniu płatności, skargi klientów lub roszczenia pracowników. Pomagamy naszym Klientom zakończyć takie spory wspierając ich w negocjacjach oraz reprezentując w sądach.
Zakres naszego wsparcia
Ugodowe zakończenie sporu
Zawsze bierzemy pod uwagę możliwość ugodowego zakończenia sporu. Jeżeli klient sobie tego życzy, wspieramy go w negocjacjach ugodowych, które mogą być prowadzone przed wszczęciem procesu, w jego trakcie lub nawet po zakończeniu. Wsparliśmy już naszych Klientów przy zawarciu kilkudziesięciu ugód.
Monitorowanie ryzyka
Prowadząc spór zawsze na bieżąco monitorujemy ryzyko przegranej Klienta. Jeżeli ryzyko wzrasta, informujemy o tym Klienta i proponujemy działania zaradcze.
Doświadczenie
Reprezentowaliśmy Klientów w kilkuset sporach sądowych i pozasądowych. Wypracowaliśmy rozwiązania, które ułatwiają efektywne zarządzanie sporem. W nowych sprawach możemy korzystać z pomysłów wdrożonych z powodzeniem wcześniej. Uczymy się też stale od naszych przeciwników.
Skuteczność
Wysoki odsetek prowadzonych przez nas sporów kończy się w sposób, który satysfakcjonuje Klienta. Nie zawsze jest to wygrana w 100%, czasem oznacza to rozwiązanie polubowne lub częściową wygraną w sądzie. Jednak zawsze bierzemy pod uwagę oczekiwania Klienta i dokładamy starań, żeby je zrealizować.
Elastyczne wynagrodzenie
Nasi Klienci mogą wybrać jedną z kilku metod ustalania wynagrodzenia za prowadzenie sporu: zryczałtowane wynagrodzenia za poszczególne czynności, stawki godzinowe, wynagrodzenie ryczałtowe połączone z wynagrodzeniem za sukces lub połączenie kilku metod wynagradzania. Jesteśmy też zawsze gotowi ustalić z Klientem system wynagradzania dostosowany do sytuacji Klienta.
Etyka w działaniu
Nie chodzimy na skróty. Przestrzegamy zasad etyki zawodowej radców prawnych i adwokatów. Nie tolerujemy działań niezgodnych z prawem lub nieetycznych. Współpracując z nami Klient nie narazi się na zarzut działania niezgodnego z prawem, zasadami governance lub etyki w biznesie.
W czym możemy pomóc?
Przygotowanie i wsparcie Klienta w zakresie negocjacji oraz mediacji.
Pomoc w zawarciu ugody.
Reprezentowanie przedsiębiorstwa w postępowaniach arbitrażowych.
Koncyliacyjne rozstrzyganie sporów, ugody i mediacje.
Zastępowanie Klienta w sprawach cywilnych, w tym sprawy gospodarcze.
Zastępowanie Klienta w procesach z pracownikami.
Reprezentowanie praw wierzycieli w postępowaniach upadłościowych, egzekucyjnych i restrukturyzacyjnych.
Wsparcie w przeciwdziałaniu czynom nieuczciwej konkurencji.
Wsparcie w dochodzeniu roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia.
Postępowania przed organami administracji rządowej i samorządowej oraz przed sądami administracyjnymi.
Reprezentowanie przedsiębiorców w postępowaniach dot. zamówień publicznych przed Krajową Izbą Odwoławczą i przed sądem zamówień publicznych.
Reprezentowanie wykonawców, jak i zamawiających, w sporach z tytułu wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego, w tym w przewidzianym ustawą pozasądowym rozwiązywaniu sporów.