Nasz klient – przedsiębiorca prowadzący działalność w ramach sieci restauracji wszedł w spór z towarzystwem ubezpieczeniowym. Klient posiadał polisę OC dla prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Polisa OC pokrywała m.in. zwrot kosztów obrony prawnej w postępowaniach sądowych związanych ze zdarzeniami objętymi ubezpieczeniem. Przeciwko klientowi wszczęto kilka postępowań sądowych w związku ze zdarzeniem szkodowym związanym z prowadzoną działalnością. Początkowo ubezpieczyciel zwracał naszemu klientowi udokumentowane koszty obrony prawnej. Niestety sformułowania polisy były dość ogólne, a ubezpieczyciel wraz ze wzrostem kosztów prawnych nagle przestał zwracać je klientowi i odmówił dalszej wypłaty.
Co zrobiliśmy?
- Do sprawy został dedykowany zespół doświadczonych prawników.
- Dokładnie zweryfikowaliśmy podstawę zwrotu kosztów obrony prawnej w polisie OC oraz w orzecznictwie sądowym
- Przedstawiliśmy klientowi dostępne możliwości rozwiązania sporu oraz ich skutki
- Rozpoczęliśmy negocjacje ugodowe z ubezpieczycielem
- Aby zwiększyć szanse pozytywnego zakończenia sprawy przeanalizowaliśmy możliwości rozszerzenia pola porozumienia poza kwestie związane typowo z płatnością z polisy
- Wypracowaliśmy ugodowe i niestandardowe rozwiązanie sporu, korzystne dla klienta
Jaki był efekt?
- Klient zawarł ugodę z ubezpieczycielem i otrzymał szybko wypłatę odszkodowania oraz dodatkowe benefity – zniżki na ubezpieczenia majątkowe, które nie były bezpośrednio związane z przedmiotem sporu.