Spółka prowadząca detaliczną działalność handlową została pozwana o odszkodowanie i zadośćuczynienie w związku z wypadkiem, do jakiego doprowadził konsument na terenie nieruchomości spółki. Kluczowe w tym sporze było, kto ponosi odpowiedzialność za zdarzenie. W naszej ocenie wyłączną winę za wypadek ponosił konsument, który nie zachował podstawowej ostrożności i sięgał po przedmioty znajdujące się poza jego zasięgiem, stracił równowagę i upadł.
Co zrobiliśmy?
- Zweryfikowaliśmy i opisaliśmy dokładnie przebieg zdarzenia.
- Zgromadziliśmy dowody potwierdzające nasze stanowisko.
- Udowodniliśmy wysoki standard dbałości o nieruchomość przez spółkę.
- Dokładnie zweryfikowaliśmy orzeczenia sądów, które dotyczy podobnych spraw.
Jaki był efekt?
Wygraliśmy tę sprawę w dwóch instancjach. Sąd zgodził się z nami, że nie można obciążać właściciela nieruchomości skutkami nieszczęśliwych wypadków, które są spowodowane wyłącznie niewłaściwym zachowaniem klientów.