Klient zawarł umowę na oklejenie okien dużego świetlika dachowego hali produkcyjnej folią przyciemniającą konkretnego producenta, która miała blokować promienie słoneczne. Oklejenie kilkuset okien świetlika dachowego zajęło wykonawcy kilka tygodni. Niestety już po niecałym roku od montażu, folie zaczęły się odklejać, pojawiły się pęcherze powietrzne pod folią, które z czasem zaczęły pękać. Stan folii był tak zły, że folie przestały blokować promienie słoneczne. Mocne słońce przedostające się przez okna świetlika utrudniało pracę pracownikom hali produkcyjnej. Pomimo objęcia prac gwarancją i wielu rozmów klienta z wykonawcą, nie podjął się on naprawy wadliwego oklejenia świetlika i próbował uniknąć odpowiedzialności. Klient zwrócił się do nas o pomoc w rozwiązaniu sprawy.

W tej sprawie szczególnie trudna była okoliczność, że folie przyklejone były do okien specjalnym klejem – trudnym do usunięcia, a prace były do wykonania na wysokości. Wykonawca natomiast zakończył prowadzenie działalności. Usunięcie folii było procesem mozolnym, skomplikowanym i niepewnym.  Ze względu na zły stan folii, żadna firma zewnętrzna nie chciała się podjąć ich usunięcia z okien świetlika dachowego. Proponowane ceny za usunięcie wadliwej folii, znacznie przekraczały wartość oklejenia folią przeciwsłoneczną. Nie było również pewności, że technicznie usunięcie folii będzie możliwe.

Co zrobiliśmy?

  • Dokładnie zweryfikowaliśmy możliwość pociągnięcia wykonawcy do odpowiedzialności na podstawie gwarancji
  • Zbadaliśmy kwestie techniczne z działem fachowym klienta związane z usunięciem folii
  • Zidentyfikowaliśmy kluczowe problemy w sprawie i najlepsze, praktyczne rozwiązanie problemu dla klienta
  • Wnieśliśmy do sądu pozew o odszkodowanie, który zmotywował wykonawcę do podjęcia negocjacji ugodowych
  • Prowadziliśmy negocjacje ugodowe połączone z weryfikacją technicznych możliwości usunięcia folii i kleju z szyb – wspieraliśmy klienta przy wykonywaniu różnego rodzaju testów na miejscu, weryfikowaliśmy koszty proponowanych rozwiązań
  • Szukaliśmy wspólnie z klientem i wykonawcą realnych możliwości rozwiązania problemu, aby zakończyć spór sądowy
  • Wypracowaliśmy ugodowe i niestandardowe rozwiązanie sporu, korzystne dla klienta

 

Jaki był efekt?

Klient zawarł ugodę z wykonawcą, na podstawie której wykonawca zamiast odszkodowania wykonał najtrudniejsze prace – skutecznie usunął wadliwe folie z okien świetlika dachowego. Prace zajęły 2 miesiące. Po zakończeniu prac przez wykonawcę, Strony zawarły oficjalną ugodę sądową, która zakończyła postępowanie. Zawarcie ugody na wczesnym etapie postępowania sądowego pozwoliło na odzyskanie opłaty sądowej od pozwu i uniknięcie długiego i skomplikowanego procesu sądowego.