Sprawozdanie z realizacji strategii podatkowej
Opis webinarium
W trakcie webinaru opowiemy o obowiązku dużych przedsiębiorców, którym jest opracowanie, spisanie i podanie do publicznej wiadomości informacji o strategii podatkowej realizowanej w poprzednim roku podatkowym. Dokument ten powinien opisywać m.in. stosowane procesy oraz procedury dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków związanych z podatkami, informacje o planowanych lub realizowanych działaniach restrukturyzacyjnych oraz o istotnych kwotowo transakcjach z podmiotami powiązanymi. Za niewywiązanie się z nowego obowiązku podatnikom grożą wysokie kary finansowe, a do końca roku pozostało niewiele czasu.
Co to jest strategia podatkowa, czym się kierować przygotowując informację o jej realizacji, jakie elementy dokument ten powinien zawierać, kiedy i w jaki sposób należy go opublikować i jakie działania należy podjąć by został on przygotowany na czas – to tylko niektóre pytania, na które odpowiemy podczas webinaru. Czasu na przygotowanie strategii pozostało niewiele, zachęcamy więc do podjęcia działań gwarantujących terminową publikację informacji.
Agenda
- Jaka jest geneza i uzasadnienie wprowadzenia obowiązku publikowania informacji realizowanej o strategii podatkowej?
- Kogo dotyczy obowiązek publikowania informacji realizowanej o strategii podatkowej?
- Czy niewypełnienie ww. obowiązku w terminie wiąże się z negatywnymi konsekwencjami?
- Kiedy i za jaki okres należy po raz pierwszy wypełnić ww. obowiązek?
- Co to jest strategia podatkowa?
- Jakie elementy powinna zawierać informacja o realizowanej strategii podatkowej?
- Czy wypełnienie ww. obowiązku wymaga posiadania wewnętrznych polityk/procedur dot. kwestii podatkowych lub wdrożenia Ram Wewnętrznego Nadzoru Podatkowego?
- Jak w praktyce podchodzą do realizacji tego obowiązku podatnicy?