Fundacje rodzinne

Fundacje rodzinne

Czym jest fundacja rodzinna?

 

W maju 2023 r weszła w życie długo wyczekiwana przez polskich przedsiębiorców ustawa z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (dalej: Ustawa FR). Założeniem Ustawy FR jest ułatwienie prowadzenia wielopokoleniowych biznesów. Zwłaszcza ich sukcesji. Ale też kumulacja rodzinnego kapitału i zabezpieczenie finansowe beneficjentów (najczęściej członków rodziny przedsiębiorcy). Ustawa FR przewiduje też realne oszczędności w zakresie podatków. Pozwolą one firmom z rodzimym kapitałem na lepszy rozwój.

 

Fundacja Rodzinna – poradnik

Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem dotyczącym fundacji rodzinnych!

W poradniku znajdą Państwo wyjaśnienie, czym jest Fundacja Rodzinna i jak działa. Szczegółowo opisujemy, jak założyć Fundację Rodzinną, oraz przekazujemy wartościowe porady prawne i podatkowe. 

 

 

Jak możemy pomóc?

Analizy prawne i podatkowe dla przyszłych Fundatorów
  • analizy prawne i podatkowe przed założeniem Fundacji, ustalanie czy Fundacja to właściwe rozwiązanie dla danej rodziny, jakie cele może spełniać, jaką działalność może prowadzić, jaki majątek można do niej
    wnieść
  • pomoc w ustalaniu roli Fundatorów w organach Fundacji, sposobu
    wynagradzania itp.
  • wsparcie przy ustalaniu optymalnych rozliczeń podatkowych w kręgu beneficjentów Fundacji i przy ustaleniu konsekwencji podatkowych wniesienia różnego rodzaju mienia do Fundacji
  • przygotowywanie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnej lub
    opinii zabezpieczającej (dotyczącej wnoszonego do Fundacji mienia,
    rozliczeń itp.)
  • pomoc w sformułowaniu Polityki Inwestycyjnej Fundacji (o ile potrzebna).
Doradztwo prawne związane z założeniem Fundacji Rodzinnej
  • wsparcie przy utworzeniu Fundacji, przygotowywanie aktu
    założycielskiego i statutu
  • przygotowywanie pozostałych dokumentów niezbędnych do założenia Fundacji, w tym spisu mienia, oświadczenia Fundatorów o wniesieniu do Fundacji mienia na pokrycie funduszu założycielskiego, dokumentów ustanawiających organy Fundacji (ze zgodami na powołanie), pełnomocnictw i formularzy zapytań o niekaralności (do Krajowego Rejestru Karnego)
  • przygotowywanie i składanie wniosków o rejestrację Fundacji w rejestrze fundacji, wraz z załącznikami (oświadczenia, zgody, zawiadomienia, listy beneficjentów itp.), reprezentacja w postępowaniu rejestracyjnym
  • wsparcie przy zgłaszaniu Fundacji do CRBR oraz przy pozostałych wymaganych zgłoszeniach typu NIP i Regon
  • asysta przy czynnościach notarialnych, przy wniesieniu mienia (jeśli
    potrzebna).
Przygotowywanie dokumentów i rozliczeń w ramach późniejszego funkcjonowania Fundacji
  • wzory uchwał dla organów Fundacji (w tym dla zgromadzenia
    beneficjentów i dla zarządu)
  • dokumentowanie przydzielania świadczeń beneficjentom, aktualizacje list
    beneficjentów, uzupełnienie spisu mienia itp.
  • wdrażanie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych w Fundacji,
  • wsparcie przy obowiązkowych corocznych przeglądach (RODO), pełnienie funkcji zewnętrznego koordynatora do spraw danych osobowych wsparcie przy czynnościach związanych z zamknięciem roku obrotowego i podatkowego Fundacji, pomoc przy rozliczeniach podatkowych Fundacji,
    Fundatorów, beneficjentów i osób zarządzających Fundacją.
Biuro Sendero

Potrzebujesz informacji? Napisz do nas.

Odpowiemy tak szybko jak to możliwe.
Informujemy, że nasza strona używa plików cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie. Warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki. Polityka prywatności.